Lievance sú obľúbeným jedlom nejedného mlsného jazýčka. Sú ideálnym pokrmom na raňajky, avšak možno si ich pripraviť aj počas dňa, napríklad ako olovrant. 

Dnes som si pre vás pripravila celkom jednoduchý a rýchly recept lievancov, ktoré sú navyše aj v zdravšej verzii – bez múky.

Ingrediencie na zdravé proteínové lievance

Ako spomínam vyššie, recept je celkom jednoduchý a najmä rýchly. Čo všetko budete na prípravu zdravých proteínových lievancov potrebovať?

Proteínové lievance - ingrediencie

Ingrediencie:

  • 30 gramov ovsených vločiek (pomletých)
  • 28 gramov proteínu (100% pure Whey protein – príchuť bourbon vanilla)
  • 60 ml bezlaktózového mlieka
  • 1 vajce
  • 1 kávová lyžička prášku do pečiva

Ingrediencie na servírovanie / zdobenie:

  • maliny
  • ríbezľový džem
  • kokos
  • lístky mäty

Postup

Zvlášť treba spracovať suché ingrediencie a zvlášť tekuté. Do jednej misky si dajte 30 gramov pomletých ovsených vločiek, následne do tej misky prisypte 28 gramov proteínujednu kávovú lyžičku prášku do pečiva. Všetky ingrediencie si spolu premiešajte.

Suché ingrediencie

TIP:

  • Pomleté ovsené vločky môžete nahradiť akoukoľvek inou múkou – špaldovou, pohánkovou, ryžovou, kokosovou alebo inou
  • Proteín môžete použiť akejkoľvek príchute, ako aj značky. Ja som použila 100% Pure Whey protein od výrobcu Biotech USA s príchuťou bourbon vanilla. Tento proteín je vyrobený zo 100% srvátky.

V druhej miske zmiešajte 60 ml bezlaktózového mlieka (môžete nahradiť aj obyčajným) a jedno vajce – najjednoduchšie riešenie je použiť ručný šľahač tzv. “metličku“, aby ste tekuté suroviny dôkladne rozmiešali.

Tekuté ingrediencie

Následne tekuté suroviny pridajte do misky so suchými ingredienciami a všetko spolu dôkladne premiešajte. Vznikne vám cesto s hustejšou konzistenciou. Cesto nechajte odstáť približne 10 minút.

Premiešané tekuté Ingrediencie

Po uplynutí desiatich minút sa môžete pustiť do práce. Rozohrejte si kvalitnú panvicu na palacinky (prípadne použite originál panvicu na lievance) a môžete začať robiť lievance. Vylejte cesto na panvicu a zhruba jednu minútu opekáte lievanec z každej strany.

Mne vyšli z tejto dávky 4 hrubšie lievance, vy však môžete skúsiť robiť menšie a tenšie lievance a tým pádom vám táto dávka cesta postačí na dve porcie.

Proteínové lievance - výsledok

Hotové lievance stačí naservírovať. Môžete ozdobiť malinami, jahodami, banánom alebo iným obľúbeným ovocím. Okrem toho na plnenie (respektíve potretie) môžete použiť nutellu, čokoládu, javorový sirup, med, džem alebo karamel. Na záver môžete posypať lievance, orechmi, mandľami alebo kokosom – všetko závisí na vašej chuti.

Ja som lievance potrela ríbezľovým džemom, poukladala na seba, ozdobila malinami, lístkami mäty a posypala kokosom. A chuť bola neskutočne výborná.

Proteínové lievance - výsledok ozdobený

Tento recept je skutočne jednoduchý a rýchly, zabral mi maximálne pol hodinu a navyše ho zvládne aj začiatočník. Dúfam, že i vám bude tento recept na zdravé proteínové lievance chutiť.

Prajem dobrú chuť!