Ovsená kaša je raňajková klasika pre mnohých ľudí a to bez ohľadu na vek. Jej príprava je veľmi jednoduchá a navyše nenáročná na čas. Veľkou výhodou je, že ovsenú kašu je možné dochutiť na viacero spôsobov. Môžete použiť vaše obľúbené ovocie a nič nepokazíte ani napríklad arašidovým či iným orieškovým maslom.

Ja som si pre vás pripravila ovsenú kašu, ktorá je obohatená o čučoriedkový proteín. Musím hneď na začiatku priznať, že je skutočne výborná. Tak neváhajte a skúste si ju na raňajky pripraviť. Jej príprava vám zaberie maximálne 10 minút.

Ingrediencie na proteínovú ovsenú kašu

Nasledujúce ingrediencie vystačia na dve porcie proteínovej ovsenej kaše. Ak ste však veľkí jedáci a chcete pripraviť viac ako dve porcie, tak potom radšej zdvojnásobte uvedené množstvo surovín. Ja som sa z kaše najedla dosýta a zostala ešte jedna porcia. Táto proteínová ovsená kaša je dostatočne sýta aj vďaka pridaným čučoriedkam a orieškom.

Ingrediencie na proteínovú ovsenú kašu

Na proteínovú ovsenú kašu budete potrebovať nasledujúce ingrediencie:

  • 60 g jemných ovsených vločiek
  • 4 dcl mlieka
  • 30 g proteínu Nutrend 100 % Whey Proteín (príchuť čučoriedka)
  • 2 kávové lyžičky medu
  • čerstvé čučoriedky
  • mandle (lupienky)
  • chia semienka

Postup na proteínovú ovsenú kašu

Postup na ovsenú kašu je veľmi jednoduchý. Do menšieho hrnca dáte 3 dcl mlieka, jemné ovsené vločky a necháte variť. Medzitým si rozmiešate vo zvyšnom mlieku 30 g proteínu (je to jedna odmerka). Ja som použila Nutrend 100 % Whey Proteín s príchuťou čučoriedka. Zvoliť si môžete akýkoľvek druh proteínu, ideálne je vybrať si podľa vašej chuti. Proteín po dôkladnom rozmiešaní v mlieku pridáte do hrnca k mase vločiek s mliekom a čakáte, kým sa nezačne variť. Samozrejme, občas je dôležité masu premiešať, aby vám neprihorela. Keď sa začne variť, nechajte ju variť ešte zhruba jednu minútu, kým sa nevytvorí dostatočne hustá ovsená kaša.

Raňajková proteínová ovsená kaša

Následne naservírujte do dvoch misiek alebo tanierov. Po miernom vychladnutí pridajte do každej proteínovej ovsenej kaše jednu kávovú lyžičku medu, prípadne iného sladidla (napríklad stévie). Vrch proteínovej ovsenej kaše si ozdobte ovocím (jahody, banány..) a orieškami či semienkami. Ja som použila čerstvé čučoriedky, lupienky mandlí a chia semienka.

Prajem dobrú chuť!