Mliečna ryža je veľmi obľúbeným jedlom nielen detí, ale aj dospelých. V obchodoch nájdete mliečne ryže od výmyslu sveta – vanilkovú, jahodovú, pistáciovú, čokoládovú, ale aj klasickú neochutenú verziu.

Pripraviť si ju však môžete i doma a vôbec vám nezaberie veľa času. Nehovoriac o tom, že doma pripravená mliečna ryža je oveľa zdravšia a chutnejšia.

Výhodou domácej mliečnej ryže je, že ju môžete konzumovať teplú a rovnako i studenú. Preto je ideálnym jedlom nielen na raňajky, ale aj počas dňa. Ja som si pre vás pripravila mliečnu ryžu, ktorá je obohatená o vanilkový proteín.

Proteínová mliečna ryža - ingrediencie

Ingrediencie na proteínovú mliečnu ryžu s jablkami a škoricou

Na proteínovú mliečnu ryžu s jablkami a škoricou budete potrebovať tieto ingrediencie / suroviny:

  • 200 g ryže
  • 1 vanilkový cukor (prípadne 2 PL medu)
  • 4 dcl mlieka
  • 50 g proteínu WPC 80 Natural Nutrition (dve odmerky)
  • 1ks jablka
  • mletá škorica
  • med

Z týchto ingrediencií pripravíte dve porcie domácej proteínovej mliečnej ryže s jablkami a škoricou.

Postup prípravy na proteínovú mliečnu ryžu s jablkami a škoricou

Ako prvé som si pripravila ryžu. Použila som lúpanú dlhozrnnú ryžu (ale ideálnejšia je guľato-zrnná ryža, pretože obsahuje množstvo škrobu, ktorý vsiakne mlieko /vodu a navyše je po uvarení viac lepivá), ktorú som si uvarila v ryžovare. Nie však klasicky s vodou, ale s mliekom.

Nasypala som do ryžovaru 200 gramov ryže, 1 vanilkový cukor (ten však môžete vynechať, pretože vďaka proteínu bude ryža dostatočne sladká) a 4 decilitre bezlaktózového mlieka. Počas prípravy ryže je dôležité miešanie, aby sa vám ryža nepripálila. Treba však dávať pozor, lebo pri zohriatí mlieko kypí a môže sa stať, že sa vám ryžovar pootvorí. Ak sa tak stane, nechajte pokrievku pootvorenú.

Jablko a škorica

Medzitým som si nakrájala jedno jablko na kocky (vybrala som jadrovníky), dala som ho takto nakrájané do hrnca a posypala mletou škoricou, medom a podliala trochou vody. Takto som jablko dusila do zmäknutia.

Okrem jabĺčok si treba pripraviť aj hustejšiu masu z vanilkového proteínu a mlieka. Ja som si dala do misky 50 gramov vanilkového proteínu a postupne prilievala mlieko (cca 50 mililitrov). Vznikla mi hustejšia hmota ako vidieť na obrázku nižšie (treba dôkladne miešať, aby nevznikli hrudky).

Mlieko a proteín

Takto pripravený proteín som vmiešala do uvarenej ryže. Ryžu s proteínom je dôležité dôkladne premiešať.

Proteínová mliečna ryža - výsledok

Pripravenú mliečnu ryžu som naservírovala do misky a ozdobila udusenými jabĺčkami.